31 mei 2020 door Theo Visser
Als webbouwer ben ik in grote mate afhankelijk van de content die je aanlevert. Onder content versta ik logo’s, huisstijl, foto’s en teksten.
Een mooie website vinden wij allebei belangrijk, maar hij moet in eerste plaats wel functioneel en herkenbaar zijn. Voor wat betreft dit laatste moet de website wel in overstemming zijn met je visitekaartjes en briefpapier.
Heb je nog geen logo dan kun je ervoor kiezen om die zelf te maken. Dit kan met verschillende software programma’s of online. Echter wil ik je adviseren om dit te (laten) doen in een AI (Adobe Illustrator) of EPS (Encapsulated PostScript) formaat. Deze bestanden zijn schaalbaar zonder kwaliteitsverlies. Dus wil je later een vlag laten maken of je logo op een (bedrijfs)auto laten zetten kan dat.
Foto’s zijn een prachtig middel, een foto zegt meer dan duizend woorden is een gezegde. De foto moet wel goed van kwaliteit zijn, een goede resolutie hebben en niet te klein. Kleiner maken is simpel, vergroten gaat ten koste van de kwaliteit. Foto’s kun je zelf maken of door een fotograaf. Deze twee optie’s hebben de voorkeur aangezien je dan unieke foto’s hebt. Een andere manier is gebruik te maken van (gratis) stockfoto’s zoals van Pixabay. Ook dit is een optie maar minder uniek en vaak zijn ze “te gelikt”. Ga in geen geval zomaar foto’s downloaden van internet of social media ivm het auteursrecht. Tot slot wil ik nog even vermelden dat een foto van jezelf ook wonderen doet. Of je het leuk vindt of niet, mensen vinden het prettig om er een gezicht bij te hebben, het maakt het persoonlijker.
Hier heb ik heel hard je hulp bij nodig. Ik kan de tekst wel corrigeren in goed Nederlands qua grammatica en spelfouten, maar ik heb geen verstand van jouw business. Je teksten zijn belangrijk voor je doelgroep maar ook voor zoekmachines als Google. Een website die rijk is aan content en inhoud, die echt wat te vertellen heeft, scoort beter. En natuurlijk wil je wel gevonden worden!